Те, що потрібно для успіху вашій дитині. Доведено експериментально!

Найчастіше нас гризе відчуття , що життя могло б скластися успішніше , ніж воно вже склалось. І мимоволі виникає бажання зробити все , щоб у наших дітей було все найкраще. Щоб вчилися вони старанніше , щоб розпочате не закидали , щоб домоглися того , чого не змогли домогтися їх батьки.

imgnouvelle7140

Справедливе бажання . Але що для цього потрібно ? Згадайте , з чим пов’язані ваші найбільш гіркі жалі. Ви побоялися , не ризикнули , вам не вистачило терпіння довести справу до кінця? Потрібно було дати собі просто стусан , сісти і зробити , а ви замість цього відволікалися на другорядні заняття ? Що пішло не так , чого вам не вистачило ?

Ви вже відповіли собі самі? Звичайно ж , вам не вистачило сили волі. Але , чому , якщо в якийсь момент цього не вистачило вам , у ваших дітей все має піти інакше ? І як зробити так , щоб ваші діти, володіючи силою волі, досягати найвищих результатів? Давайте розбиратися.

Експеримент довжиною в 40 років

Напевно , вам доводилося бачити в американських фільмах , як щасливе сімейство , зібравшись біля каміна , смажить на паличках такі маленькі солодощі , схожі на зефіркі . У американців це національна вкусняшка . Насправді вони називаються маршмеллоу , але у нас прямих аналогів немає , оскільки рецептура відрізняється. Будемо називати цю річ зефіркою . Саме з цим заморською штучкою і пов’язаний забавний експеримент , який поставили в 60 -х вчені Стенфордського університету.

Головним ініціатором виступив Уолтер Мішел . Саме він розробив експеримент довжиною в 40 років. У ньому взяли участь сотні діточок 4-6 років. Суть експерименту дуже проста .

Давним-давно , в одному далекому університеті …

Давайте для наочності залишимо на п’ять хвилин сьогоднішній день , повернемося на 50 років назад і заглянемо в невелике приміщення Стенфордського університету. Дитину заводять до кімнати , в якій стоять стіл і стілець. На столі – блюдце з тієї самою зефіркою , улюбленими ласощами родом з дитинства. У дитини тут же починається безконтрольне слиновиділення , зіниці розширюються , рука тягнеться до столу і тут …

– Стривай , – раптом якийсь незрозумілий дядько перегороджує дорогу до дорогоцінної зефірки. – Хочеш другу таку ? – Запитує він , киваючи на солодкість.

«Що за питання? ! » – Проноситься в голові у дитини. Звичайно, вона хоче!

– Я зараз вийду , мене не буде хвилин 15,а за цей час ти не повинна чіпати зефірку .. Тоді отримаєш другу. Але , якщо захочеш , можеш з’їсти відразу цю . Але другу не отримаєш. Розумієш ?

«Як це не чіпати , як це , як це ? 15 хвилин? ! О ні , оооо , горе мені , горе , я не винесу цих страждань ! Аууу … »- щось приблизно таке відчуває дитя , але слухняно киває.

Незважаючи на всі душевні терзання , дитина цілком чітко розуміє , що , зазнавши , отримає у винагороду другу зефірку . Вибір вкрай простий і зрозумілий: одна зефірка зараз , або дві , але потім.

Дорослий виходить і залишає дитину наодинці з солодкістю . Хто дивився нетлінного Діснеївського « Аладіна» і пам’ятає вираз обличчя мавпочки Абу наодинці з скарбом , до якого не можна торкатися, той приблизно представить, що відбувається з дитиною наступні 15 хвилин. Дитина совається на стільці , ходить туди-сюди по кімнаті , роздивляється стелю і взагалі всіляко уникає спокуси зустрітися поглядом з зефіркою . Вона хмуриться , пихкає , і намагається порахувати , скільки часу залишилося до приходу дядьки , який пообіцяв другу зефірку . Але шкідливий дядько не приходить. Час тягнеться просто нескінченно довго , дитина мучиться нестерпно , сльози навертаються на великі блакитні очі , вона більше не може! Напруга досягає свого апогею … вона , заплющивши очі , бере заповітну зефірку і в мить ока проковтує ласощі. Хто ж думає про те , що порушив правила? Хто тепер згадає про те , що другий зефірки не бачити? У цей момент залишається тільки насолоджуватися чудовим смаком солодощі, і нехай весь світ зачекає . )

Що ж, залишимо нашого героя до пори до часу , і повернемося в реальність.

Вибачаюсь за вільний ліричний відступ , люблю дітей :)

Але що це дало в результаті?

Але якщо підвестирезультат експерименту сухою мовою цифр і фактів , то виходить дуже цікаво. Невелика кількість дітей з’їло солодкість негайно , більшість – через кілька хвилин , і лише третина дітей протрималися всі 15 хвилин , отримавши в нагороду другу зефірінку .

Здатність встояти перед спокусою і відстрочити винагороду заради більшого результату – вміння критично важливе і вирішальне для подальших досягнень.

На цьому дослідження , звичайно, не закінчилося. За діточками продовжували спостерігати всі наступні роки їхнього життя. І ось що вийшло. Діти , які протрималися до кінця експерименту і отримали другий зефір :

  • отримували більш високі бали в школі і в університеті;
  • у них набагато краще розвинені соціальні навички ;
  • серед них набагато нижчий відсоток вживає наркотики ;
  • краще реагували на стрес ;
  • взагалі набагато успішніше справлялися з труднощами на їх шляху.

Тобто , експеримент довів , що здатність встояти перед спокусою і відстрочити винагороду заради більшого результату – вміння критично важливе і вирішальне для подальших досягнень .

Але як визначити , про що саме думала дитина , що приймає те чи інше рішення ? Адже не можуть бути одні безнадійно ледачими , а інші – нескінченно вольовими ? Силу волі можна « прокачувати » , але як це зробити?

Насправді , зрозуміти , чим керувався дитина, яка не взяла зефірку , практично неможливо. Ну , як визначити , це вона вдумалась в реальну вигоду і перетерпіла (звучить просто , а спробуйте самі) або просто злякалася і слухняно виконала вказівки дорослого ? І якщо справедливо друге, то що ж це , в житті перемагають біороботи , які тупо виконують те , що їм було сказано? Щось тут не так.

RTEmagicC_choco1.jpg

Так що ж впливає на наш вибір?

Експеримент вирішили вивчити більш детально. Тобто зрозуміти , що саме впливає на остаточне рішення дитини. І з’ясувалася кумедну річ.

Учасників цього експерименту розділили вже на дві групи. З першою групою провели так звані «ненадійні досліди ». З другою – «надійні ». У чому полягало розходження? Першій групі давали , наприклад , один олівець і обіцяли дати пізніше цілу пачку олівців , але не давали. Або обіцяли замість одного маркера декілька, але знову обманювали.

Група , з якою проводили «надійні досліди » , завжди отримувала обіцяне . Їм обіцяли найкращі крейди , і діти їх отримували. Запевняли , що принесуть набір стікерів – і тримали слово .

Як це допомогло «зефірному» експерименту?

Коли з двома групами цих дітей провели « зефірний » експеримент , вийшло наступне :

Діти з « ненадійної » групи без коливань знищували зефірінку , так як досліднику заздалегідь не вірили.

Ну а діти з другої, « надійної » групи , проходили експеримент набагато успішніше . Після першого експерименту у них залишився позитивний досвід , який навчив їх розуміти користь відстроченої винагороди .

У підсумку , діти з другої групи чекали зефірку в 4 рази довше , ніж діти з першої групи .

Зефірки навколо нас

Телевізор , Інтернет , солодощі і всі інші види спокус – вони випробовують нас на міцність кожен день. Як же нам ліниво після робочого дня покачати прес ! Набагато більш приваблива перспектива – закутатися в теплий плед , взяти улюблену книжечку і доповнити затишний вечір шоколадкою . Але що піде за низкою таких ось затишних вечорів ? Швидше за все , значне черевце і неприємне відчуття власного безвілля . = ( А якщо пересилимо себе і підемо тренуватися ? Від відсутності шоколадки організм особливо не постраждає , а ми отримаємо гарний, підтягнутий животик. Дрібниця , а приємно 😉

Кожен день перед нами стоїть вибір . Повчитися або подивитися телевізор , приготувати вечерю самостійно або замовити який-небудь фастфуд , зробити зарядку або з’їсти що-небудь смачне .

Ми всі – маленькі діти в кімнаті з одною зефіркою. І кожен день ми вирішуємо , що вибрати: одну зефірку зараз , або дві , але потім.

Навчіть свою дитину робити вибір

Які корисні висновки можна витягти з цих експериментів ?

Ваші діти повинні на власному досвіді зрозуміти , що незручності варті того , щоб їх перетерпіти. Перетерпіти заради великого результату . Винагороджуйте їх , заохочуйте їх старання і успіхи, і дуже скоро вони самі зрозуміють , що праця – це не просто нескінченна низка мук. Вони зрозуміють , що тільки наполеглива робота і самодисципліна призводять до справжнього успіху . І тоді ви все менше і менше будете примушувати дитину до роботи над собою – вона сам захоче робити зусилля , тому що знає , що за свої праці буде винагороджена сторицею.

Для вас , до речі , це хороший привід задуматися про себе самого . Погодьтеся – адже здорово подавати своєму чаду гідний приклад для наслідування.

Так що , одна зефірка зараз , або дві , але потім? )



Tags: , , , , ,

Category: Психологія

Коментарі (0)

Залишити коментар