9 шкідливих соціальних звичок

Людина – раб звичок. За влучним висловом Роберта Кіосакі, змінити своє життя можна, змінивши звички.

images

Але як бути, якщо мова йде не про індивідуальні, а соціальні звички? Вплинути на поведінкові стереотипи, прийняті в суспільстві, не так-то просто. Перед вами 9 шкідливих соціальних звичок.

1. Скарги

Деяких людей краще не питати, як їхні справи, так як у відповідь проллється злива зі скарг. «Начальник дістав, дружина запилила, машина зламалася …» – багато хто плутає спілкування з ниттям.

Звичайно, час від часу кожному необхідно виговоритися, поділитися з друзями (або, навпаки, незнайомцями) накопиченими переживаннями. Але не варто захоплюватися. Коли скарги входять у звичку, це вже не пошук підтримки, а спосіб залучення уваги.

2. Монолог замість діалогу

Бути, а не здаватися – дотримуватися цього принципу виходить не у всіх.

Мене часто запитують, ким я працюю. Відповідаю – веб-райтером. У 70% випадків слідує така реакція: «Ааа, зрозуміло. А я от … ». При цьому у всіх тих же 70% випадків людині абсолютно не зрозуміло, чим я займаюся, а головне – абсолютно нецікаво.

Не бійтеся здаватися дурним, неосвіченим або смішним – задавайте питання, якщо вам щось незрозуміло. Тільки так можна побудувати діалог, а не розмовляти самому з собою.

3. Багатозадачність

«Поговори зі мною, поки я додому дійду?» – А вам дзвонили з таким проханням? На жаль, ритм сучасного життя такий, що ми майже завжди робимо кілька справ одночасно, і навіть не замислюємося, як це шкодить міжособистісному спілкуванню.

Розмовляючи з кимось, не відволікайтеся на телевізор, соціальні мережі або їжу. Погодьтеся, розповідати і розуміти, що опонента набагато більше за вас і за вашу історію займають коментарі до нової фотки, дуже неприємно. Не прагніть до багатозадачності в спілкуванні – поважайте своїх співрозмовників.

4. Неувага до близьких

Як би сильно ви не втомлювалися на роботі, скільки б проблем не було у вашому житті, сім’я потребує вас. Не можна приходити додому, байдуже вечеряти і обтикатися в телевізор.

Трохи уваги, всього кілька хвилин щирого інтересу в адрес близької людини, і ви здивуєтеся, наскільки гармонійнішими стануть ваші взаємини.

5. Антикомплімент

«Жахливо виглядаєш – не виспався чи що?», «Ой, як ти поправилась!» – Якщо ви думаєте, що завжди потрібно говорити правду, ви помиляєтеся. Швидше за все, людина в курсі своїх проблем, і не варто зайвий раз нагадувати їй про них. Це не тільки засмутить його, але і може зіпсувати ваші стосунки.

6. Кокетство

«Що ви, я ж сьогодні навіть не нафарбована!» – Знайома фраза? Багато дівчат (та й хлопців) у відповідь на комплімент починають кокетувати подібним чином, не розуміючи, що ставлять людину, яка висловила похвалу, в незручне становище. Адже фактично це примус повторити і посилити комплімент.

Набагато ввічливіше просто сказати «спасибі» привітній людині.

7. Перебивання

Нічого, що я розмовляю, поки ви мене перебиваєте? Перебивання – бич сучасної культури. Обривають на півслові, не дають закінчити думку і викрикують буквально все – від політиків на екранах телевізорів до продавців-консультантів в магазинах.

Тим часом, перебиваючи співрозмовника ви не тільки втрачаєте «сіль» розмови, а й демонструєте позицію «є дві думки: моя і неправильна».

8. Байдужість

Немає нічого гірше байдужості. Адже навіть ненависть потрібно заслужити.
Якщо ви бачите в людині щось добре і прекрасне, не будьте байдужими, не соромтеся виражати свої емоції. Так само не варто бути байдужим і до недоліків людини, краще підтримати і постаратися допомогти.

9. Прагнення всім догоджати

Всім подобатися неможливо. Прийміть це як даність і не прагніть всім догоджати. Інакше ризикуєте втратити себе, жити не своїм, а чужим життям.
Будьте самим собою. Робіть те, що вважаєте за потрібне. І пам’ятайте – завжди будуть ті, кому це не сподобається.

Якщо ви помічаєте ці шкідливі соціальні звички в собі або в комусь з близьких, постарайтеся викоренити їх. І тоді ви будете отримувати набагато більше задоволення від спілкування.



Tags: , , , ,

Category: Психологія

Коментарі (0)

Залишити коментар